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80年代の歌姫メリッサ・モーガンが19年ぶりに来日—いままで明かされなかったストーリーが明らかに

 
Meli'sa Morgan(メリッサ・モーガン)
Photo by Yuma Sakata

I first started singing right at home in my Own living room for my Mother. I would dress up in her clothes that were toooo big for me and she would put on Aretha Franklin records and I would pretend to be Aretha and sing. We would dance and laugh and my Mom would say… Sing it again and again. That is how I got so good with memorizing words and the way singers sang their songs. I would Sing and Copy the way they sang…, just like their records. It was Amazing that I could do that at 7,8 and 9 years old. My Mother eventually took me to join a choir. I joined The Starlets Of Corona Community Choir. The director Ms. HORNRETTE WASHINGTON took me under her wings and taught me how to sing a song. She would say…. Now that you learned the song the way they sang it…. Now sing it your way. I would sing a song called “I MUST TELL JESUS” and that was the beginning of my Singing Career. I went on to sing in Bands, sing Background and Tour CANADA with a Band when I graduated from High School. By then, I knew I wanted to be a Professional singer. There was no doubt in my mind Singing was going to be my Career and an important part of my life.

——What made you a professional singer?(プロのシンガーとしてのキャリアのスタートは何でしたか?)

私は、10代でプロのシンガーになったと確信しています。Business Before Pleasure(ビジネス・ビフォー・プレジャー)というグループに参加し、私たちはThe Sugar Hill Label(シュガー・ヒル・レーベル)と契約しました。私の父の許可を得て、彼らと最初の歌「I’M IN THE PRIME OF LOVE」(アイム・イン・ザ・プライム・オブ・ラブ)をレコーディングしました・・・それは私の人生の変化でもありました。レコーディングと楽曲制作、そして、スタジオにいることが本当に好きでした。歌詞を書くのもとても好きでした。多くの人は、私が自分の曲のほとんどを書いていることを知りません・・・それが私にとっての始まりでした。私はパーフォーマンスも好きです。私たちはニューヨークやニュージャージーの周辺のクラブやショーでパフォーマンスをし、この経験で創作について多くを学びました。マネージャーと一緒にグループにいたおかげで、みんなが私をリード女性シンガーであることに気を使ってくれました。また、私たちは、カナダで1年間ツアーをしました。その後、私はグループから脱退して自分で行動するときが来たことを悟り、グループを去り、ソロキャリアを追求するために祖国に帰りました。それがソロシンガーとして、レコーディング・アーティストとしての私自身の心の叫びでした。

I believe I became a Professional singer in my teens. I joined a group called “BUSINESS BEFORE PLEASURE” and we signed to The Sugar Hill Label. I recorded my first song with them “IM IN THE PRIME OF LOVE” and with my Father’s permission…..It was what change in my life. I really liked recording and creating and being in the studio. I really like writing lyrics for songs. A lot of people don’t know that I write most of my songs… That was the beginning for me. I like performing, too. We would Perform at clubs and shows around New York and New Jersey. I guess this was my learning of my craft time. It was good that I was in a group with a manager cause they looked out for me being the Lead Female Singer. We also toured CANADA for a year. Then after that I left the group and came home to pursue my Solo Career. I knew it was time for me to break away from the group and go on my own. That was my calling to be a Solo Singer and recording Artist.

——You also worked as a background singer for Chaka Khan, Whitney Houston and Melba Moore! Please tell me about your encounters, memories and interesting situations that happened with these ladies.(チャカ・カーン、ホイットニー・ヒューストン、メルバ・ムーアのバックグラウンド・シンガーとしても活躍しましたね。チャカ・カーンやホイットニー・ヒューストン、メルバ・ムーアとの出会い、思い出、面白いエピソードがあれば教えてください。)

もし、彼らとの時間を例えるのなら、それらは私にとってマスタークラスの年でした。小さな頃からチャカ・カーンを尊敬し、偶像化していました。Rufus feat. Chaka Khan(ルーファス feat. チャカ・カーン)も私のお気に入りのグループです。彼らのレコードをすべて購入し、彼らがニューヨークでパフォーマンスをするときには観に行きました。一度だけバックステージに行く機会があり、そこでチャカ・カーンに会うことができ、成長するための良い刺激になりました。音楽はとても多様でリアルでした。その後、私はニューヨークで最高のバックグラウンドのシンガーやレコーディングセッションのシンガーの一人になりました。週末にはThe Cellar(ザ・セラー)というクラブでもパフォーマンスをするようになります。ある週末、Vesta Williams(ヴェスタ・ウィリアムス)がやってきて私の歌を聴きました。翌週、彼女は私に電話をしてきました。彼女はチャカ・カーンのバックグラウンドで歌っていたのですが、もうすぐ離れるところで、彼女は私に代わりを務めるように勧めてきたのです。私は彼女を信じていませんでしたが、彼女は私を信じてくれました。そして、私はチャカ・カーンの『AIN’T NOBODY』(エイント・ノーボディ)ツアーで歌う仕事を獲得しました。チャカは素晴らしい先生で、私は彼女を見て多くのことを学びました。

私たちの親友で、ホイットニー・ヒューストンのプロデューサーでもあるKashif(カシーフ)のおかげで、私はホイットニー・ヒューストンのファーストアルバムで歌うことができました。カシーフのレコーディングで多くの仕事をし、彼と一緒にツアーを回りました。彼がホイットニーの最初のアルバムをプロデュースしていたとき、「THINKING ABOUT YOU」(シンキング・アバウト・ユー)のバックグラウンドで私を歌わせるために呼びました。私はホイットニーに会い、すぐに打ち解けました。私たちは歌を歌い、それがアルバムになりました。彼女の精神と当時からの彼女の素晴らしい歌声を愛していました。アルバムの一部になれたことをとても誇りに思い、そして、友達として彼女に会えないことが寂しいです。

メルバ・ムーアは、私がCapitol Records(キャピトル・レコード)で「DO ME BABY」(ドゥ・ミー・ベイビー)をレコーディングしたときに契約したHush Productions(ハッシュ・プロダクションズ)や私のプロダクションカンパニー、マネージメントチームの共同創設者でした。私は、彼女と歌い、一緒にツアーを回りました。彼女をAuntie Melba(メルバおばちゃん)と呼んでいます。今年2019年の後半にイギリス(連合王国)でまた一緒に仕事をすることになります。

Those were my Master Classes Years as I call them. I admired and idolize CHAKA KHAN when I was growing up! RUFUS Featuring CHAKA KHAN was my Favorite group of ALL times. I would buy all their records and go see them live when they came to NY to a Perform. One time I got backstage and saw and met Chaka Khan. It was a good time growing up…. Music was so diverse and real. I became one of The Best Backgound singers and Recording session singer in New York City. I would also play a club called The Cellar on the weekends. One weekend Vesta Williams came in and heard me sing. That following week she called me and told me she was singing background with Chaka Khan but was leaving and recommended me to take her place. I did not believe her but she did and I got the gig to sing on CHAKA KHAN’S “AIN’T NOBODY” Tour. What a great experience and Chaka was a great Teacher. I watched her and I learned.

 

Photo by Yuma Sakata

 

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